.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنای بانک سپه چالوس دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بنای تاریخی بانک سپه چالوس در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی ثبت شده است، گفت: هرگونه آسیب به این اثر تاریخی جرم محسوب می شود.

به گزارش شمال نیوز، سیف اله فرزانه  با بیان اینکه بنای بانک سپه چالوس با شماره ۱۱۹ در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی به ثبت رسیده است، افزود: این بنای تاریخی و فرهنگی با شماره ثبت ۱۱۹ در لیست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی به ثبت سیده است و به موجب قانون تحت نظارت و حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه ثبت این اثر براساس دستورالعمل تعیین آثار واجد ارزش‌های فرهنگی و تاریخی صورت گرفته است، گفت: طبق ماده ۵۵۸ تا ۵۶۲ مجازات‌های اسلامی، هر گونه دخل و تصرف و آسیب به این اثر تاریخی جرم محسوب خواهد شد.

 

فرزانه با تاکید بر ویژگی‌های خاص بنا یادآور شد: ترکیب اشکال معماری مدرن با الگوی بام شیبدار از شاخصه‌های معماری بومی منطقه و در شهر چالوس از جمله دلایل ثبت این بنا بوده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: موضوع ثبت بانک چالوس بنا بر پیشنهاد مهندسان و صاحبنظران معماری استان مازندران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درکمیته وقت ثبت و حریم آثار ملی غیر منقول مطرح و با اجماع نظر اعضا در لیست آثار ملی کشور ثبت شده و تعرض به این بنا به طور حتم پیگرد قانونی دارد.

 

وی با اشاره به محدودیت و امکانات در حراست و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و محوطه‌ها باستانی پراکنده در مازندران ابراز امیدواری کرد: انتقال این آثار شاخص معماری به نسل آینده با حمایت فرمانداران و شهرداری‌ها و به ویژه مردم بومی منطقه امکانپذیر است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.855 seconds.